کلید موفقیت

به سوی روشنایی و کمال

کلید موفقیت

به سوی روشنایی و کمال

بایگانی


 

- دوستی های این روزگار چون بازرگانی شده است: آن وقت بر دوستی شوند که حاجتی پدید آید و مراعات این دوست فرو گذارند، چون بی نیازی پدید آید.

 

- ای برادران حقیقت، خویشتن همچنان فراگیرید که خارپشت باطن های خویشتن را به صحرا آورد و ظاهرهای خود پنهان کند، که به خدای که باطن شما آشکار است و ظاهر شما پوشیده.

 

- ای برادران حقیقت، همچنان از پوست برون آیید که مار بیرون آید و همچنان روید که مور رود، که آواز پای شما کس نشنود.

 

- بر مثال کژدم باشید که پیوسته سلاح شما پس پشت شما بود، که شیطان از پس برآید.

 

- زهر خورید تا خوش زیید. مرگ را دوست دارید تا زنده مانید.

 

- پیوسته میپرید و هیچ آشیانه معین مگیرید، که همه ی مرغان را از آشیانه ها گیرند و اگر بال ندارید که بپرید به زمین خیزید چندان که جای بدل کنید.

 

- همچون شتر مرغ باشید که سنگ های گرم کرده فرو برد و چون کرکس باشید که استخوان های سخت فرو خورد و همچون سمندر باشید که پیوسته میان آتش باشد، تا فردا آتش به شما گزندی نکند.

 

- ای برادران حقیقت، هیچ شگفت نبود اگر فریشته فاحشه نکند و بهیمه کار زشت کند، که فریشته آلت فساد ندارد و بهیمه آلت عقل ندارد؛ بلکه شگفت کار آدمی است که فرمانبر شهوت شود و خویش را سخره ی شهوت کند، با نور عقل و به عزت بار خدای، آن آدمی که به وقت حمله ی شهوت قدم استوار دارد از فرشته افزون است و باز کسی که منقاد شهوت بود از بهیمه بس بتر است.

 

- هیچ امن ورای احتیاط نیست و هیچ حصن استوارتر از بدگمانی، و ماندن بسیار عمر ضایع کردن است و دشمنان بر اثر ما همی آیند و خبرها همی پرسند.

 

- بند از پای شما همان گشاید که بسته است.

 

- هر سخن به هر جای گفتن خطاست و هر سخن از هر کس پرسیدن هم خطاست.

 

- هر بیگانه ای که بدانست که دل او بینا نیست، تواند بود که بینا شود.

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۹
محسن قدرتی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی